Bli bedre kjent med oss
Elisabet Arnesen, koordinator Prostneset havneterminal
Elisabet Arnesen er 29 år, født og oppvokst i Stryn kommune på vestlandet. Hun har jobbet i Tromsø Havn siden november 2014, først som økonomikonsulent og nå som terminalkoordinator. Elisabet har tidligere jobbet i Aker Solutions, og har en mastergrad i økonomi og administrasjon fra Rochester Institute of Technology i New York, USA.
Hvordan er en vanlig arbeidsdag for deg?
Som koordinator på Prostnest havneterminal har jeg en veldig variert arbeidshverdag. Det kan være oppfølging av leieavtaler, planlegging av arrangement og koordinering av større og mindre prosjekt. I løpet av en dag dukker det også opp noen utforutsatte oppgaver.
Hvorfor søkte du på jobb i Tromsø Havn?
Havnebyen Tromsø har en interessant historie, for eksempel har Prostneset vært et sentralt handels- og næringsområde siden 1300-tallet, men framtiden er imidlertid enda mer spennende – jeg ville være med på å forme den.
Hva er det beste med å jobbe i Tromsø Havn?
I dag huser havneterminalen godsterminal, passasjerterminal, kontor, busstasjon, hurtigruteankomst og hurtigbåtankomst. Muligheten vi har til å skape veien videre er inspirerende.
Beskriv kulturen i Tromsø Havn?
Vi er serviceinnstilte og villige til å arbeide hardt for våre kunder og samfunnet. Det fører til utvikling og spennende prosjekter på nesten alle fronter.
Har du noen tips til jobbsøkere?
Vis oss hva du er best på og hva du kan gjøre for at Tromsø Havn skal bli bedre. Vi er involvert på mange forskjellige områder innenfor både drift og utvikling av havna – vi har bruk for mennesker med forskjellig bakgrunn og kompetanse!